Inicios del 2013 se preparan todas las previas de colecciones para la temporada que viene, el sector de la moda se pone de gala para vivir sus mejores momentos. Empiezan con las pasarelas de hombre que son el pistoletazo de salida para seguir las cuatro “grandes” cada una con su ciudad-anfitriona y sus marcas-participantes que con todo su esmero buscan seducirnos con sus novedades tanto en diseño como en herramientas mediáticas y de comunicación y desde hace unos cuatro años yo sigo los eventos a la espera tanto de ver que propuesta desfila como con la curiosidad por ver qué novedad nos dejan con relación a la tecnología y a las redes sociales: un avance más en el fashion system 2.0!

In the beginnig of 2013 all fashion industry are preparing all previous collections for the coming season, they serve his best!  Starting with the man Catwalks and following the four “big” each one with its host city and its brands-participants, year by year seeking to seduce with their news in both design and media tools communication. For about four years I’m still waiting events to see both, the proposed design in the catwalk, as curious to see what new leave us with regard to technology and social networks: a step further in the fashion system 2.0!

Paralelamente este año entre los proyectos que estoy llevando a cabo tengo uno interesante, analizar la relación del video y su posible interactividad vinculado al sector de la moda y más concretamente en su faceta retail o e-commerce.

Y en esas estoy cuando ví esta acción para el lanzamiento de colección realizada por TopMan, TopMan 360, que encaja al dedillo con este nuevo saltito que el sector da, y que abre un espacio más allá del inicial twetwalk que Burberry abrió hace unas temporadas, enlazando evento, streaming video e interactividad, tres en uno:)

Una experiencia totalmente interactiva donde ver el show en 360º e interactuar con los VIPs del front row, compartir los looks que más te gusten, participar de todo el evento en primera persona, porque durante la exhibición, los fans eran capaces de desplazarse hacia la izquierda o hacia la derecha, hacia arriba o hacia abajo como si ellos mismos estuvieran realmente en la primera fila, y usar la herramienta “shoot the show” función que les permite ajustar las imágenes para compartir a través de los canales en redes sociales, sin interrumpir el show. En resumen una experiencia customizada a través de Facebook o su propia página: el primer fashion show interactivo y personalizado a tu gusto:)

Hay que decir que la experiencia del anterior fashion show ya apuntaba maneras….

Filosofía y acción, el director de Marketing de TopMan Jason Griffiths resume esta evolución de la experiencia social a la personal con sus propias palabras: “Having streamed the Topman Design show for several seasons now and commenting separately via our social channels we really wanted to try and achieve a multi-faceted live stream experience which amalgamated all in one and make the experience as personal and unique for each viewer.”

Seguiremos atentos los próximos fashion shows para ver que novedades nos deparan;-)

Tip: Para conocer el histórico revisa todo lo publicado relacionado con los eventos de moda y fashion shows desde el 2009;-)

Alongside this year among the projects I’m undertaking I have an interesting analysis of the relationship of video and interactivity possible linked to the fashion industry and more specifically in his role retail or e-commerce.

So I saw these launching campaign by TopMan collection, TopMan 360 which fits perfectly with my proposals, and it shows a trend beyond initial Burberry´s twetwalk few seasons ago, linking event, streaming video and interactivity, three in one :)

A fully interactive experience where you see the show at 360 º and interact with the VIPs of the front row, share the looks that you like, participate the event in person, because during the show, fans were able to move left or right, up or down as if they were really in the front row, and use the tool “shoot the show” that allows them to adjust the images to share via social media channels, without interrupting the show. An experience customized through Facebook or their brand website: the first interactive fashion show and customized to your taste :)

We must say that the experience of the previous fashion show opened ways ….

Philosophy and action, the marketing director Jason Griffiths TopMan summarizes the experience evolution from social to personal in their own words: “Having streamed the Topman Design show for several seasons now and commenting separately via our social channels we really wanted to try and Achieve a multi-faceted experience live stream Which amalgamated all in one and make the experience as staff and unique for each viewer. “

So, we will watch the next fashion shows to see what innovations are waiting for us;-)

Tip: To know more historical dates reviews everything related to fashion events and fashion shows published in nethunting since 2009.